Zvíře v tísni






Reakce 27.8.2001

 


Dříve jsem nevěděla, že takové stránky jako jsou tyhle existují. Pak jsem však uviděla Váš bilboard a rozhodla jsem se, že se na tyhle stránky podívám. Když jsem se podívala na galerii faktu a viděla ty ubohé trpící zvířata, rvaly se mi slzy do očí. Nechápu ty, kteří mohou něco tak strašného udělat bezbranému a nevinnému zvířeti. Chtěla bych vědět, co by dělali oni, kdyby je někdo uvázal vzhůru nohama a zaživa je začal rozřezávat. Asi by jim to nebylo zrovna dvakrát příjemné. Já mám zvířata moc ráda. Sama jich mám doma několik a nikdy bych nedovolila, aby jim někdo ublížil. Díky vašim stránkám, jsem začala vážně uvažovat o tom, že přestanu jíst maso. Chtěla bych, i když třeba jen na čas a zachránit tím alespoň pár zvířat, které se budou moct dále pohybovat na téhle zemi a dýchat vzduch jako všichni ostatní. Včetně člověka.
Anna

Jsem asi jeden z těch co si jdou do krámu pro kus masa, doma si ho upraví a více se o to nesterá. Nestará jak to maso ten prodejce získal, nestará jak to zvíře bylo zabito, já ani nevím v neděli u kuřete zda bylo ještě vůbec živé než ho dovezli na jatka. Pravdou je že chcíplou rybu nalezenou na břehu rybníka by snad jen málo kdo jedl. Vaše fotky jsou otřesné,ale pravdivé. Nepatřím mezi ty radikální co by ze dne na den přestali jíst maso, ale zas to ,ale jak normální člověk může prti tomu bojovat. Chcem bojovat za to aby zvířata převážená na jatka dostala alespoň vodu (proč). Příde mi to stejně hloupé jako jako řikat proč si žid převážený do koncentráku nemohl ve vlaku smrti alespoň sednout.
J.Trnka

Zdravím Vás, vyrazili jste mi dech. To co píšete, já tvrdím už asi 4 roky a všichni si klepali na hlavu a říkali, že to mám v hlavě vymaštěný. Souhlasím se vším, co jste napsal a je to všechno skoro tak jak si to myslím a jak uvažuji na toto téma. Píšete, že nechcete založit žádnou organizaci, ale není to škoda?Taky by mě zajímalo, kolik lidí Vám píše a jaké mají reakce, protože já sama jsem se nesetkala s nikým kdo uvažuje jako MY.
Hana Brůžová

Pane Vachler,
Rád bych Vám poděkoval za Vaši osvětu a ubezpečil Vás že Vaše aktivita má smysl.Já a moje manželka jsme vegetariáni 3 roky a velmi rozumíme Vaší potřebě šířit vegetarianství a lásku k zvířatům.My děláme to samé a je to fantastický pocit když se nám podaří přivést na naší cestu nového člověka.Níže si dovoluji připojit mou otázku a odpověd pana Jaroslava Duška z minulé středy kdy odpovídal on-line na serveru Českých novin a která Vám určite udělá radost.
Otázka:"Dobrý den pane Dušku, rád bych se zeptal jaký máte názor na vegetariánství. Jíte zabitá zvířata?"
Odpověd:"Dnes je tomu asi již měsíc, co jsem přestal jíst veškeré maso. Po vehementní osobní agitaci Petra Vachlera se mi zdál totiž sen o školní jídelně, kde mi kuchařka protekčně dala dvě masa a pak chtěla, abych jí o tom podepsal protokol. Začal jsem před ní prchat a dlouho jsme se honili. Druhý den ráno jsem si řekl, že to je jasná pobídka přestat jíst maso. Názor na vegetariánství nemám žádný."
Zdraví Vás Jiří a Míša Brázdovi

Jednoznačně se přidávám, k těm kteří chtějí zlepšit život zvířat zvláště chovaných pro maso.Také pro jejich rychlou a nestresující smrt.
Člověk je a byl VŠEŽRAVEC a to nikdo ani kampaň nezmění.
Toto není otázka volby ale tisíce a tisíce let vývoje!
Zdraví všežravec Ota

Dobry den, rad bych reagoval na ponekud bizardni kampan Vasi skupiny. Narodil jsem se jako zivocich a bylo mi dano do vinku, abych se udrzaval pri zivote likvidaci jinych zivych organizmu at jiz ristlinnych ci zivocisnych. O tom ze rostlina zije (a umira)nebude snad nikdo pochybovat. Jatecna domaci zvirata ziji kratce a strastiplne, ale pokud jich nebude treba na maso nebudou zit vubec. Ucelnejsi nez jejich uplne odstraneni by bylo ucinit jejich zivot (i smrt) dustojnejsimi.
Jan Mracek
...kdybych měl násilně zemřít aniž bych musel, důstojná smrt by mě asi neuklidnila

Vaše kampaň se mi velmi líbí a plně s ní souhlasím. Je možno nějak finančně přispět?
Pavel
...zatím ne, ale určitě najdeme do budoucna formu, jak...

Bilboard, který jsem zahlédl,s motivem zabití, mně uvedl do stavu úvah o smyslu a způsobu našeho lidského chování k námi chovaných užitkových zvířatech. Během chvilky se mojí hlavou honily nejrůznější myšlenky, které buď přímo nebo nepřímo souvisely se samotnou podstatou existence druhu homo sapiens. Hledal jsem ve svých myšlenkách společný prvek, sjednocující prvek, který by všechno to lidské hemžení sjednocoval. Možná,že jsem blízko...Mám pocit, že společným jmenovatelem je rozdílné chápání míry. Máme zkrátka jiný metr na sebe a jiný na ostatní. Jinak vnímáme brutální vybíjení dobytka z důvodu nákazy BSE nemoci šílených krav a jinak celkem běžnou porážku krav na jatkách, jde jenom o to jak se to veřejnosti podá... A tady je zakopaný pes. Média si s námi dělají co chtějí, protože stačí aby se dvě televizní, sedm rádiových a tři celostátní denní noviny ve svých zprávách po dobu dvou měsíců každý den alespoň několikrát zmínily o tom jak nějaký pan Kabourek z Horní lhoty je nejvhodnějším kandidátem na post presidenta republiky, a po dvou měsících vykáže veřejné mínění( sofres factum, nebo jiný vlivný kanál to doloží seriozním průzkumem veřejného mínění)takový nárust preferencí, že s určitosti všíchni budeme se pochvalně mezi sebou bavit o novém presidentu naší republiky. Z historie víme, že pro uchopení moci bylo zapotřebí vládnout zbraním, to platilo do konce 2. sv. války, potom nastal zvrat, k moci se začaly dostávat peníze. Peníze vlastně vytvořily propagandu a ta vytvořila studenou válku. Nakonec to trvalo asi 50 let. V průběhu času zvítězila ta mocnost, která měla více peněz na zbraně. Ovšem po celou tu dobu závodů ve zbrojení stále sílila média a stávala se stále vlivnější. Dnes už i peníze prohrávají svou válku priorit a prioritou číslo jedna se stávají média. Kdo vlastní nebo ovládá média ovládá celý svět.Můžeme si všichni více či méně myslet, že to není pravda, ale už nikdo z nás nedokáže tento globální proces šíření informací zastavit. A tady se zpátky vracím k onomu bilboardu s motivem zabití. Kdo má pocit, že tímto bilboardem něco změní, ať hodí kamenem. Pokud chceme něco změnit, pak musíme ...M U S Í M E změnit mnoho morálních hodnot v nás samotných, abychom se při každodenním ranním pohledu do zrcadla z nás samotných neudělalo špatně, a nebo už nám média dávno vypraly naše mozký?
Česlav Majewski

Musím s politováním konstatovat, že v zdejší diskusi se zatím projevují sami lide s prokazatelným IQ nižším než 90. Je smutné, že se tu jako první oběvili právě oni. Celkem vám fandím ikdyž zcela nesouhlasím se vším co děláte nemislím si, že testy na zvířetech jsou zcela špatné. Myslím si ale že by zvířata mněla mít stejná práva jako lidi. Pokud někdo jí prasata a nebyl by ochoten i sníst vlastní babičku, tak nemá právo tvrdit že jím maso protože je chutné. Omyl jí jen co mu chutná a vůbec nezáleží na tom zda to je maso či neni.
Bylo by například zajímavé, kdyby bylo uzákoněno, že yvíře má právo vést plnonohodnotný život. Tedu právo na zelenou pastnu, na pravidelný výběk a to vždy. A tak dále. Pokud by někdo tvrdil, že na to nejsou peníze, tak ať zvednou cenu masa, mně to nevadí a jim by taky nemělo. Pokud bude proně tato potravina nedostupná, tak ať jí jiné věci, třeba rýži.
Lady Killer

Vážení, jsme už několik let vegetariáni a Vaší kampani držíme palce i když se nám zdá, že slogan není úplně šťastně zvolený.
Umisťujeme banner do našich stránek http://sweb.cz/promlky (do rubriky redakce).
Pavel Březina, Lucie Filipská
...děkujeme

Zravim všechny lidi co se zasloužili o vznik tehle stranky. Diky za ni a hlavně ten "Bilboart" ten se povedl!!!!! Je fakt suprovej jen tak dáál .
S pozdravem TNT

Vážení zakladatelé stránek Zvrevtisni.cz,
je mi teprve 16 let, jsem z Pardubic a stále jsem ještě bohužel "predátorem". Před necelým měsícem mě kamarádka Zdenka pozvala do Californie, kde studuje. Je vegetariánka již několik let a já, když jsem u ní byl, tak jsem maso téměř také nejedl. Nechybělo mi. Ale nechybí mi ani teď, když jsem se vrátil domů. Je to zvláštní a zaráží mě to. Vážně mi nechybí a začínám chápat pocit, o kterém mi Zdenka říkala, že k masu cítí spíše odpor. Vyrůstal jsem v takové normální české rodině, kde jíst maso bylo normální. Nejíst maso bylo v mé výchově vždy nezdravé. No ono jsem určitě nebyl sám. Vždyť má možnost mnoho lidí nejen v mé generaci si vspomenout na klasickou českou rodičovskou fráci: "Ty už nemůžeš? Tak dojez aspoň to maso...!" Za pobyt v Americe Zdence dodnes vděčím, protože mě částečně pozměnil a poprvé pochopil, že bych maso jíst nemusel. Poznal jsem mimo krás Californie také přátele Zdenky - vegetariány, a ještě několik lidí, a zjistil jsem, že nejíst maso může být také normální...
Moje mamka mi ale říká, že maso jíst musím a to zvlášť v mých letech, abych se dobře vyvíjel a byl zdravý. Když jsem to říkal Zdence, odrazila to tím, že to není rozhodně pravda. Že všechny látky mohou být nahrazeni jinými, rostlinými. Je prý pravděpodobné, že moji rodiče byli vychováni komunistickým režimem, který kvůli své ekonoice založené na masném hospodážství hlásal, že právě maso je zdravé a potřebné.
Když jsem se vrátil, chtěl jsem se změnit. Být také vegetariánem. Vždyť Zdenka i ti přátelé jsou normální, naopak lepší. Řeknu Vám ale, že je to SAKRAMENCKY TEŽKÉ. Co mám tedy jíst? Chodím do školní jídelny, kde se maso podává (od roku 2001 naštěstí jen 3x týdně). Stravovat se sám nemůžu z finančních důvodů. Příjdu domů a mamka mi udělá maso. Když se na něj "blbě podívám" a zeptám se, jestli by nebylo něco jiného, mamka se zhluboka nadechne a po vydechnutí mi řekne: "A co ti mám teda vařit?" Já jí to za zlé nemám. Vždyťpo celý život vařila maso. Na základní škole v kroužku vaření jí učili vařit maso. Teď se mi snaží vyjít vstříc a dovolím si říct, že maso omezila o více jak polovinu. Každopádně jsme zjistili,a to mi nemůže nikdo popřít, je to drahá záležitost. Z celkových částek za posledních několik bezmasých nákupů jsme usoudili, že by naše rodina pro vegetariánskou kuchyň potřebovala měsíčně MINIMÁLNĚ o 2000 více na jídlo.
Teď odcházím na soukr. střední školu mimo domov, jdu tedy na internát. Nyní se bez masa nemohu stravovat už vůbec. Nebudu se při 16ti letém vývinu mého mozku ničemu zavazovat, ale přál bych si v dospělosti jet ve šlépějích kamarádky Zdenky. Ta v mládí maso jedla (myslím, že z podobných důvodů), a teprve když se odstěhovala od rodičů a mohla si jíst co chce, zvítězil nad jejím jídelníčkem rozum. Stala se vegetariánkou. (tak mi to popisovala) Co dělat.., doba mi nepřeje, abych byl vegetariánem už od narození, a tak se mi postup Zdenky jeví jako jediná možná varianta. Doufám, že této variantě zůstanu věrný.
Děkuji autorům tohoto projektu a pevně doufám, že bude mít alespoň nějaký úspěch.
S pozdravem, Ondra.
...někdo někdy musí začít...určitě je to těžké...

Kdyby lidé nejedli maso, dodnes by byli na úrovni opic! Každé léto zaplavují ulice billboardy ekologických aktivistů a snaží se na něco upozornit...marně.Nedovedu si při nejlepší vůli představit svět, kde by se nejedlo maso ze zvířat.Argumentace: Jsme vrazi zvířat! neobstojí, protože bolest pociťují i rostliny, takže byste se museli nechat dobrovolně zabít hlady.Zaměřte se už konečně na praktičtější otázky ekologie, nikoli na vyhledávání nereálných stanovisek a určitě zaujmete více lidí.
Ondřej Bouda

Protože se mi nepodařilo přihlásit se do diskuzního fóra, tak Vám píšu příspěvek takto. Ne že by mě Vaše billboardová kampaň příliš zajímala. Ale zajímá Vás také to, že třeba já ze zdravotních důvodů musím(!!!!!) jíst především maso, protože po jídle typu vaganského či vegetariánského je mi natolik špatně, že 3-4 dny jsem v pracovní neschopnosti. A myslím, že takových bude asi víc. A pak si o billboardu myslím asi tolik, že to už není reklama, ale něco úplně jiného.
aleš
...o takové diagnóze jsem ještě neslyšel ani o ní nečetl, ale rád bych se seznámil s podrobnostmi

Maso nejím již půl roku a teď už mi to vůbec nechybí. Nechápu lidi, jenž jedí maso z těch nebohých zvířat, vždyť i oni mají právo na život, a ne aby skončili jako pokrm nás predátorů...
Gallathea

N
evím, ale jak jsem tu tak četla ty věci o tom že váš bilbord byl poslední kapkou a tudíž i krokem k tomu že přestali jíst maso je torsku divný!!! Rozhodně vás a vaší kampaň nijak nepodceňuju ani neodsuzuju ,ale myslim si že by sme se spíš měli zabývat tím jak se s těmi zvířaty nakládá než jsou (poraženi).....tím že nebudou jíst maso zabrání tak nanejvýš nižší spotřebě,ale ty zvířata se budou zabíjet pořád stejně.....,nemyslíte??? (je to jenom můj osobní názor a at si ho každej nějak přebere)Díky....Hanka
...já doufám, že lidé přestanou jednou jíst maso úplně a začnou se chovat ohleduplněji ke světu, ve kterém žijí...

Vážím si Vás,že jste začali viditelně rozšiřovat vegetariánství.Já jsem vegetariánka asi 4 měsíce a změnilo mi to život mnohem k lepšímu.Mým hlavním důvodem byl duchovní důvod,protože všichni jsme duše,děti Krsny.
Moc se mi Vaše internetová stránka líbí. Hare Krsna
Lenka Kohutová

Doba, kdy se podle zákonů přírody bude muset řídit každý z nás se blíží.
Je jen otázkou, jestli to stihneme dřív než se zničíme.
Pavla

Vážený pane Vachler.
Když jsem se vracel z dovolené z Chorvatska po čtrnácti dnech, setkal jsem se po cestě s tou Vaší nechutností na bilboardech a věřte, že jsem tomu nemohl uvěřit dokud jsem neviděl další.Připadal jsem si jako v tom vtipu když G. Husák odjel na dovolenou na Kubu a než se vrátil tak u nás přistáli Marťani kteří čurali naftu, kakali zlato, ale mělo to jednu nevýhodu, žrali MASO A Gustav byl poslední.
Vaše akce mě překvapila, ale hlavně mě zajímalo, co za tím vězí. Je to akce pár uvědomělých občanů- kde by na to vzali peníze-nebo akce konkurenčních firem v masném průmyslu- kde je jistě peněz dostatek. Pokud se mýlím a celá tato akce i náklady za ni jde na Váš účet, pak před Vámi a vaším účtem smekám. Mám totíž svoji evoluční teorii.
Dle mého názoru totíž celá civilizace je založena na lovu a chovu zvířat za účelem jeho pojídání, je to činnost,která nás oddělila od ostatních zvířat. Používání nářadí na opracování kůže, masa,kostí, uchovávání ohně na přípravu pokrmů atd..Tyto prvotní činnosti nás dovedly až k současné civilizaci a jistě někdy v budoucnu nás dovede k ochraně všeho živého na naší planetě. Vy jste však předběhli dobu a svou činností mi připomínáte první komunisty a jejich slepou vírou v sílu v proletariát.
Lubomír GROH
...v proletariát a jeho vůdčí sílu jsem nikdy nevěřil, vegetariánství je pro mne ve svém důsledku jen míra soucitu, kterou disponuje každý z nás

Z
ajimalo by me jestli v zajmu propagace pripravujete tricka s obrazkem jako na bilboardu myslim si ze by to byla dobra reklama preji mnoho uspechu v presvedcovani masozravcu :-)
dekuji, Tecl Vladimir
....je to v plánu, ale asi bych to neoznačoval slovem reklama

Je mi teprve 15 a ráda bych nejedla maso úplně. Dřive jsem milovala salámy a maso byla jsem schopná sníst 20 dkg anglické slaniny na posezení. Oči mi otevřela až mentální anorexie, ze které jsem se naštěstí dostala. Ale i teď jím pouze rybí, kuřecí a krůtí maso, (ostatní mi nechutná). Vlastně ho jíst musím. Rodiče mi říkají a asi mají pravdu, že jsem ve vývinu a maso potřebuju. Myslím, že je pro tělo velmi důležité. Jsme všežravci a myslím, že maso bychom jíst mohli, protože ať už prase nebo kráva, kdyby nežili lidé by stejně někomu jako potrava přišli, ale proč lidi se zvířaty zacházejí takhle??? Udělali jim něco?? Proč se zabijí i když je masa dost??? Myslím si, že je pravda, že boží mlýny melou pomalu a spravedlivě a o to přísněji, když se ubližuje němé tváři. Mělo by se o tom mluvit ještě víc.
Žaneta

Moc Vam fandim!!!!!!
Stejskal Frantisek

Chtela bych jenom napsat,ze jsem si dukladne precetla clanek o vegetarianstvi a myslim,ze to co jste napsali je opravdu k zamysleni.Je mi patnact let jsem vegetariankou pres dva roky a porad jsem si neco nalhavala a namlouvala kdyz jsem jedla rybu.Ode dneska jsem se rozhodla nejist zadne maso,nechci jist mrtvolky nevinnych zvirat a jsem moc rada,ze na tom to svete jsou lide,kteri nereknou:Vzdyt to je jenom zvire.Drzim vam palce!!
EVA

Zapusobila na mne Vase reklama na billboardech,zda se mi to jako dobry projekt,myslite vsak,ze tim zviratum pomuzeme?
Je mozne,ze nekde na techto strankach bych mozna nasla odpoved na svou otazku.Pracuji ale s McIntoshem a na tom se nedaji vase stranky bohuzel cist.Udelate proto neco se strankami,abychom si je mohli dobre precist na McIntoshich?
S pozdravem Iva Vidimova
... o problému víme, pracuje na tom náš správce stránek, ale po předběžné kontrole
bude chyba u Vás v nastavení kódování ( kontrolovali jsme jiné "Macinstoshe" a je to ok)

moc se mi libi vase internetove stranky jsem vegetarianka tri roky a je mi 15let moje rodina si myslela ze to nedokazu ale ja je presvedcila o velkem opaku jsem moc rada ze jsem to dokazala a citim se vyborne!Nezabijim zadna zvirata a tenhle fakt me naplnuje stestim rodice a hlavne babicky uz mi to ted rozmlouvaji mysli si abych s toho neonemocnela nechybel mi vitamin atd.moje rodina maso ji opravdu hodne a tak si mysli ze jsem divna!Ale ja jsem opravdu moc rada a vas bilbord mi potvrdil ze delam spravne nejen kvuli sobe ale hlavne kvuji tem ubohym zviratkum!Taky si kupuji vyhradne kosmetiku netestovanou na zviratech!Moc dekuji za tyto skvele a poucne stranky!Prosim mohli byste mi odpovedet na muj email jestli kdyz jsem ve 12prestala jist maso neuskodilo to memu organismu nebo neuskodi??Moc dekuji!!!!
Tereza
...vegetariánem může být člověk od prvního dne života...jinak je zde celá řada doporučené literatury a odkazů, pokud máš ještě pochybnosti

Chtěla bych poděkovat touto cestou všem kdo se podílí na osvětě,která se mi zdá naprosto nezbytná.Jsem vegetariánka asi rok a velice mně mrzí že jsem před otřesnou pravdou jakou jsou jatka přivírala oči asi jako ostatní.Znám dva případy,kteří se díky Vaší stránce stali také vegetariány,takže zbytečné to určitě není..Takže přeji mnoho úspěchů a směle dál.
s pozdravem Tereza

Naše společnost je již na pokraji sebezničení. Je to přesně od té doby, kdy se peníze dostaly vysoko nad morálku.
Přemýšlejte o tom, zjistíte, že všechny hnusy které se kdy děli a dějí na této planetě jsou vždy a jen ve své podstatě konány pro finanční výtěžnost, těch kterým již peníze zaslepily oči do jejich srdcí.
Žijte bez dluhů k této zemi, která Vám dala život. Je to velmi jednoduché. Konejte vše tak, aby to nebylo v rozporu s přírodou. Dělejme to každý jeden z nás a bude hned každému lépe. Děkuji Vám jménem planety, která pouze takto může být zachována pro další život na ní.
Pavla

N
a tyhle stránky jsem zabrouzdal, abych zjistil, jaká zdegenerovaná individua to stojí za nechutnou reklamní kampaní a odkud na ni berou peníze. Fajn, teď už vím, že jste banda tupých býložravců. A pokud je Petr Vachler, jehož mottem se honosíte, "ten", koho mám na mysli, nemusím už pátrat ani po druhé části tajenky.
Pavel
P.S. Žerte si co chcete, ale neotravujte normální lidi (všežravce) odpornou kampaní.
...když sami sobě ukazujeme pravdu, tak to prostě bolí, omlouvám se, každý by měl vědět co jí a neměl by to považovat za "nechutné"

Mne osobne k nejezeni masa definitivne presvedcila kucharka hnuti Hare Krishna - 108 receptu od Govindy - velice hezka, kde se pise, ze male deti musi byt k jedeni masa donuceni. Rozpomenul jsem se na to, jak se nas, 3 male deti, k tomu ruznymi triky a argumenty rodice pokouseli donutit. Mame radi zvirate a proto je nejime!Radim Kolar



Dotazy a připomínky zasílejte na: redakce@zvirevtisni.cz. Obsah stránek serveru www.zvirevtisni.cz není chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu serveru v jakékoli podobě je vřele doporučeno a je zákonné. Materiály zde publikované jsou (pokud není uvedeno jinak) vlastní texty redakce.



ÚVOD
VIP VEGETARIÁNI
MÉDIA CENTRUM
GALERIE PRAVDY
DISKUSE
WEB LINKY
KONTAKT
ČLÁNKY
PROVOZOVNY A ZAŘÍZENÍ
Jak odpovídat na otázky?
Napsali jste nám
Reakce 2001 - 2003
    Reakce 8. 7. 2001
    Reakce 9. 7. 2001
    Reakce 10. 7. 2001
    Reakce 12. 7. 2001
    Reakce 14. 7. 2001
    Reakce 16.7. 2001
    Reakce 23.7.2001
    Reakce 30.7.2001
    Reakce 6.8.2001
    Reakce 13.8.2001
    Reakce 20.8.2001
    Reakce 27.8.2001
    Reakce 3.9.2001
    Reakce 17.9.2001
    Reakce 1.10.2001
    Reakce 20.11.2001
    Reakce 23.11.2001
    Reakce 3.12.2001
    Reakce 16.1.2002
    Reakce 24.1. 2002
    Reakce 6.2.2002
    Reakce 7.2.2002
    Reakce 11.4. 2002
    Reakce 4.4.2003
    Reakce 5. 4.2003
Stanovisko dietologů