Zvíře v tísni






Reakce 13.8.2001

 


Po vzhlédnutí reklamního bilboardu se mě a mím přátelům udělalo nevolno z pomyšlení, že něco tak odporného může někdo vytvořit. Doufám, že vám brzi dojdou peníze. Dělat se dají i dobré věci špatným a nechutným způsobem.
Kobylák
...já doufám, že se na dobré věci peníze najdou, billboardy jsou jen "odrazem" reality a doufám, že nám to všem někdy nebo už brzy dojde

Mám ráda zvířata a rozhodně jim nechci ubližovat a pořádat různé bojové akce se psy nebo býčí zápasy... Ale nesouhlasím s Vaší propagací protože jsme všežravci. Každého je věc co jí.To bychom zachvíli mohli udělat třeba s tygra vegetariana. A nakonec rostlina je také živý tvor tak nebudeme jíst rači nic... Katka
....dobrá, tak těm zvířátkům neubližujte a jezte jen ty, které si oblíbíte a chováte, ...to je spravedlivé, jsme přece všežravci, ne ?

Ja osobne jsem masozrout, sice jim jenom kureci a rybynu ale jedna se o maso, galerie pravdy opravdu nuti k zamysleni precejen pokud vezmeme Mc D****ds,zde je na vas ceka hamburger neco kolem dvaceti minut a pote je vyhazovan,ja nevim kolik pravdy na tomto tvrzeni je,ale slysel jsem to od lidi co tam delali,nevim jestli to funguje tak ve vsech mnestech, ale pokud by tomu tak bylo,bylo by dosti smutne ze vystresovane zvire ktere by bylo porazeno jen proto aby vzapeti zkoncilo v odpadkovem kosi... jestli by nekdo o Mc D*****ds vedel vice Inf. zajimalo by mne co je na tomto tvrzeni pravdy diky...
Ps:billboard je velice zajimavy, donutil mne pri jizde v autobusu se otocit abych stihl precist co je zde za text..mozna zde chyby internetova adresa
nebo tam snad je napsana _?
...je na billboardu

Myslím si, že jste fakt dobří lidé. Jsem zhruba od 15, jestli se tomu tak dá říct, částečným vegetariánem, jím kuřecí a rybí maso, ale už teď se chci stát opravdovým vegetariánem. Když vidím ty lidi, kteří vídí jen maso, aby se mohli dobře najíst tak se mi z nich dělá fakt blbě, jsou tak bezohlední!!!Zvířata mají právo na život stejně jako my, lidé. Děkuji za tyto stránky. Lenka.

Vážený pane Vachlere,
moc si vážím toho ,co děláte. Na trapné ohlasy některých nevegetariánů se neohlížejte, protože tito lidé zatím nedorostli tak daleko, aby dokázali se zvířaty soucítit. Mám dojem, že to souvisí s duchovním vývojem jedince. Nechci tím říct, že by nevegetariáni byli horší než vegetariáni. Klíčící semínko také není horší než vzrostlá rostlina. Jen by ta vzroslá rostlina měla tomu semínku poradit a ukázat cestu k tomu, aby také rostla a vyvíjela se. Moc Vám děkuji a držím palce. Pokud bych mohl nějak aktivněji pomoci, ozvěte se.
Martin Smolík


A vy si myslite ze potom budeme jest co ?
X
... to, co už celá řada vegetariánů jí desítky let

Velice Vam fandim v propagaci vegetarianstvi. Myslim, ze billboard je skvely, ale ma smysl jen pro lidi, co se jiz rozhoduji skoncovat s pojidanim masa. Ja jsem se u masozravcu setkal jen s negativnimi ohlasy. Jejich nazory na billboard: "Je to hnus!","Co tim sleduji!" a podobne je to nejslusnejsi. Mysli si, ze oni nezabiji, tim ze jedi maso. Protoze si nechcou pripustit, ze musi nekdo zabijet za ne! "Prave jsi dojedl obed. Jakkoliv jsou daleko jatka, jsi spoluvinik." (R.W.Emerson) Je jednoduche rict, tak to delaji vsichni! Nevidi, ze neni rozdil, jestli jim kravu, prase, psa nebo kocku. "Stejne dobre jako jime zvireci tela, bychom mohli jist i lidska." (Diogenes). Je to dedictvi po predcich, ale civilizovany clovek si musi rict ne! Konec trapeni pro zvirata! Kazdy si stale potrebuje dokazovat jaky je "king" a nezajima ho utrpeni zvirat. Stale se ohani slovy: "Nechci mit nedostatek a v mase jsou dulezite veci pro vyvoj!" Nesmysl! Kolik lidi zije pouze na vegetarianske strave! Take se k nim pocitam! Myslim, ze nejdulezitejsi by bylo zacilit kampan na mlade lidi, protoze stareho psa novym kouskum nenaucis. Jedine v pripade, kdy pojidani masa mu uskodi na zdravi a i tak se mnohdy vypeceneho steaku nevzda! Nejim maso jiz asi 3 roky a zadne vyditelne znamky, ze by mi chybely nejake latky jsem nezpozoroval. Dokonce od te doby me caste nemoci z nachlazeni uplne zmizeli. Proto vivat vegetarianstvi a hlavne veganstvi! P.S. Myslim, ze nejaka seznamka na tomto servru by nebyla od veci. Je tezke zit s masozroutem! P.S.S. "Zvirata jsou mi pratele a ja sve pratele nejim." (G.B.Shaw)
x

Vaše kampaň je velice zajímavá,podle mého názoru donutí spoustu lidí se zamyslet. Ale myslíte, že v dnešní konzumní společnosti se tím bude někdo hlouběji zabývat? Dneska se většina lidí stará jen o to, aby se nažrali, vyspali, nakoupili co nejlevněji v hypermarketu, zašli na pivo (-a), stihli další díl Esmeraldy nebo Milionáře atd. Takový průměrný (český) člověk projede kolem vašeho billboardu v autě a řekne si: "Zas nějaká připitomělá reklama" nebo v lepším případě si řekne, že na tom možná něco bude...ale tím končí. Prostě většina občanů našeho státu se na nějaké takovéto akce vys---, a ani přitom pořádně neví, o co jde. Tím pádem pochybuji, že vaše kampaň bude mít nějaký významější úspěch.
Já sám maso jím a více než porážení zvířat pro naše žaludky mě štve spíše to, jak se se zvířaty (více než nelidsky) zachází, a to jak v chovech, tak i v laboratořích. Ať jde o prase, slepice nebo jen o laboratorního křečka, všichni mají právo na důstojný život a smrt. -jgl-

Mili pane Vachlere,zda se mi,ze to prehanite.Vim,ze neni dobre,kdyz se vrazdi zvirata,ale tak zle jak to licite vy se my zda byt dosti prehnane,hlavne ty bigboardy.
... je mi líto, že pravda je tak krutá (viz. galerie pravdy)

Myslím si že Váš billboard je nechutný. Vnucuje lidem Vaše ideály a já nechápu jak si můžete být tak 100% jistí že právě Váš názor je ten nejlepší a kde berete tu drzost vnucovat svůj názor ostatním! Nejím maso a jsem momentálně přesvědčená o správnosti mého počínání, ale opravdu nedokážu určit jestli by to bylo správné i pro někoho jiného. Lidé jsou odlišní a mají nárok na odlišné názory. Vy se snažíte omezit tuto osobní svobodu každého z nás. Doufám že váš Billboard brzy zakážou.
Zdravim vsechny co stoji za timto projektem
Lucie Vrbská
... je to dobré minimálně pro zvířata, i když se lidé asi zlobí sami na sebe, já se jen snažím , abychom se nad sebou zamysleli...nic víc

Rad bych ziskal kontakt na hlavu teto iniciativy, patrne na Petra Vachlera, k rozmluve o Veci. S pozdravem, Antonino Milicia
...viz. tato e-mailová adresa, kam píšete

Stalo se vám už někdy,že jste se stali svědky týrání zvířete? Já ano. Jeden muž týral svého psa bil ho a políval horkou vodou.Nakonec ho zabil a snědl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M
onika Štajnerová

Jděte do piče stěma volovynama
masožravec
...zajímavý slovník, jinak: volovinama, prosím

Drazí lidé
kdyz ctu nektere prispevky nevim jestli se mam smat nebo plakat nad jejich ubohosti. Jak muze nekdo obhajovat zachazeni s hospodarskymi zviraty slovy:........a tak tu jako maji vsude behat kravy a prasata....,....tisice let jime maso....,.....zvirata se navzajem taky poziraji......potravni retezec....atd.

Jak muzete zustat chladni pri vedomi jak se zachazi se zviraty na jatkach?
Jak muzete souhlasit (a jeste se rozcilovat, kdyz se nekdo ozve) s jejich tyranim?
S tim, ze jsou jim pri transportu zlamany koncetiny, zebra, ocas...
Proc nejsou brani jako tvorove, citici bolest stejne jako my, ale jako kus hoveziho, veproveho, steak a to jeste za jejich bidneho, utrpenim prosiceneho zivota?
Kdo nam dal pravo takhle zachazet s ostatnimi zivymi tvory?
Nebo je to tim, ze zvirata nejsou schopna vyuzivat vsechno a vsechny kolem sebe jako my "myslici tvorove", kteri zatim jen dokazuji svou neuveritelnou krutost, bezohlednost a kratkozrakost.

Nikdo nam tuhle planetu nevenoval ke zniceni ani nam nedal pravo vlastnit vse zive.
Mravenci, kteri chovaji msice pro tekutinu, kterou se zivi se o ne staraji a za to ze jim onen sekret poskytuji je prenasi na svych telech z rostliny na rostlinu a vubec je opecovavaji. Mravenci.
A my?
Nejenze kuprikladu takove prase vyuzijeme jak jen muzeme, nam nestaci ze na nem vyzkousime strelivo a jeho pruraznost, ze ho snime, my ho jeste zacneme vyuzivat jako zasobarnu geneticky zmanipulovanych organu pro nas - lidi.
Kdo nam dal pravo?

A jestli se ohanite tim, ze i nasi predkove umlatili mamuta a ne preslicku, tak vazeny pane ten umlaceny mamut nezil cely svuj zivot ve vlastnich vykalech(prasata), na neuveritelne malem prostoru (treba slepice), privazan ke kusu zeleza, nebyl krmen ostatnimi uhynulimi rozemletymi mamuty az "zesilel", nebyl transportovan stovky kilometru z tohoto vezeni, tyran hlady a zizni, namackan s ostatnimi v kamionu aby ho nejaky posuk ve finale zmlatil a zlamal mu nohy pri vykladani pred tim nez byl nabodnut na hak s ostatnimi.

Lev take gazelu pred smrti netyra zizni.
Tak neco na tom snad bude. Nebo ne?
Kdyz o tom tak premyslim tak lidstvo je jako jeden virus. Nicime co muzem a ublizujeme vsemu co je v dosahu jen abychom se my meli lepe.
V prirode je vse logicke a kdysi davno , kdyz jsme jeste byli jeji soucasti,zili sme tak take.
Ale co je logickeho na konzervarnach tech nebohych tvoru, na malych klickach se slepicemi s useknutymi zobaky a pristrizenymi kridli? Na liti samponu, sprchovych gelu, mycich prostedku do oci kralikum? Na testovani viru, nemoci, koure, smogu, drog na zviratech?

Cim se provinili, ze musi takhle trpet?
Proc mame mit vzdycky prednost?
Proc mame mit vzdycky volbu?
Proc mame mit to privilegium prezit za kazdou cenu?
Proc nas sokuje zprava o nalezene mrtvole vic, nez o kazdodennim utyrani tisicu zvirat na jatkach, v kozesinovem prumyslu nebo v laboratorich?

Vime co je litost, soucit, vina , ale necitime ji.
Je to hnus jak se chovame k tem diky nimz mate plne zaludky, vys. hladinu cholesterolu, nadvahu a mastne prsty. Zivite se temito umucenymi obetmi svych choutek a ani se neobtezujete zamyslet.
Je mi pak spatne, kdyz ctu vase rozhorcene vety o vegetarianstvi.

Jen tak mimochodem, ja maso nejim 5 let a za tu dobu se u me neobjevili zadne znamky svedcici o zhorseni meho zdravotniho stavu.Jiz 10 let mam artritidu, slabou imunitu i zubni sklovinu.Stav se nezmenil. A to prez to ze sem se rozhodla neuzivat zadne leky. Jen vlasy mi za tu dobu zhoustly.To je jedina viditelna zmena - a to k lepsimu. Krome toho, ze se uvnitr citim alespon trochu lepe.
Krystina
PS: Panu Vachlerovi preji hrosi kuzi pri cteni prispevku ve Foru.
Kdybych mohla jakkoli pomoci - zkontaktujte me, prosim.

Zprvu bych řekl, že jsem odpurce vegetarianstvi. Nechci vam ale nadavat, ale ukazat vam svuj pohled na vec, proc si to myslim. Budu take rad, kdyz tento nazor zverejnite. A jeste lepe, kdyz nekdo z autoru teto stranky zareaguje.

Vegetarianstvi se prezentuje jako moralni ideologie, ze zvirata jsou tvorove jako my, tudiz moralne nemame pravo je zabijet. Jiste se mnou souhlasite, ze jedna z nevetsich moralnich ideologii lidstva je obsazena v Bibli. Tam vsak jiz pri stvoreni Buh rika lidem, ze zvirata stvoril pro ne, aby si je podmanili a jako pokrm pro ne.

Pokud neuznavate tento pohled na svet, nabizim "vedectejsi" pohled na vec. Pokusim se srovnat cloveka treba s kravou. Krava ma zaludek vylozene uzpusobeny ke konzumaci rostlin - je to bylozravec - maso by nepozrelo. Clovek vsak ma jiz miliony let zaludek uzpusobeny nejen ke konzumaci bylin, ale i masa. Proc by tedy mel jit proti prirozenemu chodu prirody?

Abych nebyl pouze proti vam, souhlasim s vami napriklad s odmitanim nelidskych velkochovu drubeze a podobnych veci. Maso jako takove je vsak prirozena lidska potrava.
Jiří M. Benedikt
... omlouvám se, ale vražda pro mě není přirozená lidská vlastnost, Bible byla už tolikrát přeložena a upravena potřebám církví, že ji nechci komentovat ( viz. články)


Vase billbordova kampan me velice zaujala, ale jinak, nez asi chcete.
Pokud si ma nekdo uvedomit realitu musi se divat prez skutecne bryle a ne prez kouzelne (tim jsem chtel rict, ze ty hlavy bych nechal v puvodnim stavu, aby clovek mel lidskou a byk svou byci hlavu).

Nezamysleli jste se nad tim co ten obraz vyzaruje za krutost a ponurou brutalitu? Ano vim, ze to tak ma byt. Jako dilo je to naprosto nadherne, ale co kdyz pojedete autobusem se svym 5-ti letym synem, ktery se do obrazu zadiva? Chcete, aby ho nocni mury prohanely cele noci? Ja byt maly, tak se toho bojim. Ted se mi ten obraz velice libi, ale nepatri na ulici.

A
posledni, ja proti masu nic nemam mam rad maso, mam i rad zeleninu, pecivo a testoviny. A vim, ze exituji chovne farmy, kde se zvirata chovaji pro maso. A pokud vegetariani chteji udelat neco dobreho, tak misto psychyckeho presvedcovani lidi se mohou ukazat v dobrem svetle a bez pochyby nezustanou bez povsimnuti. Misto tech penez za kampane a tenhle WEB muzete vytvorit chranene prirodni rezervace a tam chovat zvirata, jejihz zivotem je bude provazet svoboda a ukonci to prirozena smrt.

Z
virata take hubi nizsi formy k preziti jako my. Ale treba zacnou delat i billboardy...
S pozdravem Vaclav Hajek (Lurid ACE!)
... zvířata chovat pro maso nechceme (ani v rezervacích) a já osobně nechci dětem lhát, vím že to bolí, ...vím, že je to silné a vím, že je těžké sdělit, že tenhle oběd byl zrovna králík Ferda, či prasátko Karel, nebo pejsek Jim...jsem rád, že třeba budete muset dětem vysvětlit, co je učíte jíst ( myslím to upřímně dobře)

Chtěla bych podpořit akci "Zvíře v tísni",protože si myslím,že chránit zvířata před jatky je správná věc!Lidé by si měli uvědomit,čím vším procházejí zvířata při necitlivém zacházení a dobytek,než se nám dostane na talíř!Z celého srdce si přeji,aby se tento problém začal řešit a my(lidé)se pokusili vžít do situace nevinných němých tváří!Doufám v příznivý výsledek!
Zuzana Široká

Zdravim
Zaradil jsem Vas banner do systemu reklam na www.webchat.cz, s pozdravem
David
...děkujeme

Vazeny pane Vachlere, velice me zaujala jak vase stranka, tak i bilboardy, ktere jsem videl v Praze. Ten obraz zabijene bytosti je podle me naprosto dokonaly. Chtel jsem si jej stahnout ve vetsi podobe ale bohuzel se na vasich strankach vetsi nevyskytuje. Mam na vas proto prosbu, zda by jste mi jej nemohl poslat emailem v nejake vetsi forme. Predem vam dekuji a preji vam mnoho uspechu v teto cinnosti. S pozdravem Martin Trojan
...již brzy naleznete v sekci propagace

Nejsem vegetarian, jenom nejim skoro vubec maso. Moje rozhodnuti, ktere je poklidne a neabsolutizuje, vychazi ze stejneho dedictvi nasi civilizace jako kritizovany mechanizovany pristup ke zviratum...ten mi totiz vadi, nic jineho. Ziji v Praze a kralika od teticky si klidne dam. Preci to neni o tom jestli je clovek blizsi simpanzovi nebo krave (jak se diskutuje na foru). Clovek sam sebe privedl do role, kdy jeho moznosti narustaji, s narustajicimi moznosti ale roste i jeho odpovednost. A nekdo proste ten zaverecny ucet nechce podepsat...nebo chce minimalizovat skodu...
Vasi kampan vitam s vykrikem Viva la revolucion, opravdu to neco podobneho chtelo. Mirime tim do Evropy...do Evropy, ktera je zalozena na hodnotach, ktere vegetarianstvi nikdy prat nebudou. Problem, ze ?
Hodne stesti, drzim palce a preji krasny den.
David
P.S.:Hezke stranky
... vím, že míříme do Evropy, kde je v průměru 10% vegetariánů, to je hezký start, ne ?

Kdyby všichni lidé přestali jíst maso, nezachránili by tím život ani jedinému zvířeti -
rozdíl by byl jen v tom, že stávající zvířata by skončila v kafilériích. A nová by se nerodila. Jestli je to vaším cílem, nic proti tomu. Ale nikdo by žádné zvíře nenechal žít! Tuhle VOLBU prostě nemáme! To je lež! Nevadí mi, je li někdo vegetarián, ale vadí mi tato LEŽ na vašich bilboardech!
Osobně nejsem žádným fanatickým milovníkem masa, ale existují prý různé typy zažívání a někteří lidé prý vegetariánství opravdu nesnášejí a asi by to nepřežili (nejsem odborník). V historii byl na toto téma učiněn velkorysý pokus - Buchenwald a jiné. Bohužel už nedošlo k jeho vyhodnocení. Ale i povrchní pohled ukázal očekávané výsledky: někteří přežili a někteří ne...
Jiří Doležal
... bez komentáře

Vážení, ctěl bych Vás poprosit, abyste neobtěžovali veřejnost nechutnými bilboardy. Tento nechutný obraz mohl vytvořit jen opravdu duševně nemocný člověk.Taky by mě zajímalo, kdo tuto drahou kampaň platí. Ještě jednou prosím, sami se choďte klidně pást, ale neobtěžujte tím veřejnost!!!
S pozdravem V. Zbořil

Vážený, Vaše pravda je asi ta nejsvatější, co může být. Podle mě jste naprostý ignorant a jen bazírujete na slovíčkách.Asi už Vám z té spousty "zdravé zeleniny " zezelenal mozek.Jděte někam do Indie, kde možná užijete více respektu, on i Htler byl vegetarian a taky demagog jako většina veganů. Odkud na tu vaši mašinerii berete peníze? Martin.
...pokud se najdou rozumní lidé, nemusí všechno stát tolik, kolik si myslíte, je to prostě výborná investice, o které jsem přesvědčen ( viz. info)

Designove moc hezky a obsahove vyborny a potrebny web! Drzim palce!
Kdybych mohla nejak prispet svou troskou do mlyna (webdesign, flash, grafika...) Snad by se muj mily Dharma nezlobil. ;-) Jen tak dal!
Mishka (vegetarian 10 let)
...děkujeme za nabídku

ahoj pratele vseho ziveho,jsem moc rad ze se uz konecne zacina verejne ,treba jako bilbord, uskutecnovat to ze clovek by se mel zamyslet natim co bere jako samozrejmost,protoze takova karma se muze projevit jako hodne velke zlo.vzdyt jsme nebyli obdareni tesaky jake ma treba vlk,jsme bilozravci,ale bouzel jsou lide co si to nechteji pripustit.preji hodne stesti. :-))))
Pavel

Člověk je všežravec - tudíž je jeho přirozeností jíst i maso. Vadí mi, že zvířata stavíte na úroveň lidí. Místo toho abyste bránili třeba práva nenarozených dětí, tak hájíte faunu. Proč také absurdně nechráníte flóru, abychom ji nechali růst???
Mgr.Milan Šoba
...chovná zvěř spotřebuje cca. 5-6x více flóry, než vegetariáni ( viz. články ekonomika)

Prosím vás, moc vás prosím, nechte urychleně odstraniti ty hnusné a nevkusné billboardy, nahání všem jenom hrůzu.
Pokud někdo chce býti vegetariánem, má k tomu plné právo, nemůže v tomto svém chování býti omezován, ale na druhou stranu člověk opravdu je všežravec a určité látky z masa jsou pro něj daleko dostupnější, což se ví a je vědecky dokázáno (alespoň nás tak na medicině učili).
Je velmi zajímavé a strašně smutné, že nikdo hlasitě neprotestoval, když nedávno bylo zcela nesmyslně (!!!) zabito a zahrabáno celé stádo krev kvůli jedné nakažené krávě !!! Proč ???
S díky za vyhovění mé prosbě o stažení billboardů a s pozdravem
MUDr. E.Cmunt
...děkujeme za názor a věřím, že pravda nám jednou nebude nahánět hrůzu

Podívala jsem se na galerii pravdy a mohu vám říct že to co jsem vyděla zvedl se my žaludek. Já měla možnost být u porážky. Byla jsem na praaxi v mastně a jako jeden ¨z nejlepších studentů SOU v obioru prodavařčka jsem jela na jatka. Od té doby nejím maaso. další věc. Bylo by dobré kdyby se tui opbjevyly fotky činčil, ze kterých se stahuje kůže. Myslím si žýe zabíjení těchto zvířat (jedna elektroda se dá dio tlamičky a druhá do konečníéku a pustí se proud) si myslím že by tohle lidé měly vidět. A nehledě na to že stejně např. ze 100 činčilích kožíšků se použije pouze 5 protože ostatní jsou podle nich zmetky... to už je moc i na mě.
Bylo by dobré jkdyby se ostatním lidem otevřela druhá strana těchto věcí a já jsem ochotná proti tomuhle bojova a taky bojuju.
S pozdravem Olga
PS: Ráda bych vám pomohla jakkoliv...

Zdravím všechny příznivce zvířat. Já mezi ně patřím také, ale trochu jinak. Dnes jsem měl na oběd výborný vepřový řízek, ale opravdu výborný ... A nikdy si takový řízek neodpustím, i kdybych tím, že si ho nedám, zachránil život nějakému prasátku. Co bych asi pak jedl, Vás příznivce zvířat :-) No nevím, nevím, už vidím další webovou stránku - www.clovekvtisni.cz a slogan "Máme volbu nejíst lidi, máme volbu nechat žít." Prosím Vás, nemáte víc takovejch pěknejch fotografií, jaké jsou v Galerii pravdy, rád bych si je archivoval.
XXX

Je jasné že zvířata ve volné přírodě je potřeba chránit, ale vy mluvíte o zvířatech jež byla uměle vypěstována. Ať už pro maso či pokusy.Bohužel doba už moc pokročila nato aby se dalo vrátit vše do starých kolejí.A je potřeba jídlo nebo chcete nechat lidi pochcípat hladem
Karel Horník


Na vašich stránkách jsem narazila na evangelium esenských.S citacemi z něho jsem se setkala již před pár lety,ale nikdy se samotným evangeliem.Vím,že bylo coby nehodící se vyškrtnuto z Bible (stejně jako např.Henochova kniha).Chtěla jsem se zeptat- bylo by možné se k evangeliu nějakým způsobem dostat? Za případnou odpověď mnohokrát děkuji.
S pozdravem Jana
...pokud objevíme knihkupectví, nebo se někdo ozve dáme vědět,

Vážený pane Vachlere,
zajímají mě všechny podstatné informace o zdraví, spokojeném životě lidí i zvířat a pochopitelně o možnostech skutečně přispět ke zlepšení situace. Zákonitě jsem se tedy dobral i k Vašim stránkám a máte mé sympatie (nejen za ty stránky, nýbrž i za bilboardy).
Chtěl bych poukázat autorům uštěpačných dotazů (kdože a proč to financuje - mně osobně to nezajímá) na porovnání s běžnou reklamou která pohlcuje od 1-8 procent hodnoty veškerého zboží. To asi nikomu nevadí, protože( i když to přímo plati při koupi) taková reklama po něm nechce aby porovnával svůj navyklý způsob života se svým probouzeným svědomím.

Jiný důvod podrážděnosti některých diskutujících je asi ten, že i když dospělí mohou odvrátit oči a zapomenout, nevědí kdy se jich jejich děti zeptají( ...a trpí zvířata opravdu tak jak se to tvrdí? ...a musíme opravdu jíst maso, když ho hodně lidí nejí? ...a jak se dá zabránit utrpení zvířat....). Slušný člověk pochopitelně už nebude dětem vědomě lhát, bude muset přemýšlet a vysvětlovat tak aby neztratil úctu svých dětí. A v tom vidím skutečný efekt, i když ne dříve než za půl generace.

Nejsem pokrytec a tak otevřeně říkám že ze všech citátů slavných osobností na téma utrpení zvířat mi nejvíce sedí na realitu následující: Soucit je to, co člověk rád a okázale poskytuje těm, kterým odepřel svou pomoc.

Hlavní důvod, proč musím zareagovat, je však to že se v diskuzi ze strany vegatariánů setkávám s opakováním argumentů, které podle mého názoru musí vyvolat pochybnosti o zdravém rozumu u každého normálního člověka (zejména člověka z vesnice uvyklého na soužití se zvířaty).

Typická ukázka z jednoho příspěvku, cituji: "Na produkci 1 tuny hovezího masa potrebujeme asi 20tun vysoce kvalitního krmiva. Množství obilí potrebné na výkrm jednoho vepre by cloveku stacilo na 10x delší dobu než maso z tohoto vepre. ..."

Na ploše 2 ha (loky, zahrada, pole) se uživí clovek konzumující maso, ale táž plocha uživí 14 vegetariánu nebo asi 50 veganu. "
atd.
(výnatky z brožurky "Proc nejíst maso", která navíc obsahuje receptár a seznam vegetariánských prodejen a jídelen. Vydal AVATAR) Iva Keclíková

Nekladu si za cíl toto počítat přesně - za to mi to nestojí - vždyť ani 50 % chyba nemá vážnější dopad na další úvahy. Ale:

Potřebujeme-li tedy na produkci 1 tuny hovězího masa 20 tun vysoce kvalitního krmiva, pak (má-li tento odborník na mysli obiloviny - a co také jiného) to znamená, že na jedné straně kráva využíva živiny z obilovin x hůře než ze zelené trávy (denně 70 kg trávy obsahuje 1-1,5 kg bílkovin a to stačí na přírůstek 0,60 Dkg masa, zatímco na tentýž přírůstek je podle odborné citace třeba cca 15 kg zrní.

To je stejný nesmysl, jako tvrzení, že k výživě jednoho člověka je třeba 2 hektarů, zatímco na téže ploše lze uživit 50 veganů. Nechci vědět z které bible je to čerpáno,ale každý kdo chová králíky, jehňata, či krávu ví z vlastní zkušenosti, že i bez přídavku obilí - tedy z trávy, sena, lze na této ploše bez problémů vyrobit 1-1,5 tuny masa. Pak by ovšem buď musel jeden člověk sníst ročně třeba 1,2 tuny masa (sní snad tolik jeden vegan bramborů?) nebo by to stačilo pro 15 lidí (republikový průměr) ev. pro 45 lidí - (zásady zdravé výživy).

Pohledem na stránky o produkci masa (komoditní studie a tiskové zprávy ministerstva zemědělství) u nás lze zjistit že roční produkce obilnin je cca 6-7 mil.tun a a masa 250 tis.tun (z toho 60 tis.tun hovězí). U prasat a drůbeže se to blíží zhruba pravdě - protože tlak spotřebitelů na nejnižší ceny spolu s tlakem masné lobby (obchod a zpracování) na co nejvyšší zisk nutí používat k produkci všeho masa, které projde trhem takové krmiva, které zrychlí přírůstky. U skotu však, budu-li počítát navíc spotřebu obilí pro lidi (pečivo, škrobárenství, lihovarnictví, dovoz-vývoz) a spotřebu na produkci mléka kde se skutečně pro produkci nad 5000 litrů mléka ročně používají drastické dávky obilí bych se dostal do říše pohádek. Každý ať si udělá názor sám.

Mě to však přivedlo k opětnému studiu jednoho z nejzávažnějších zdrojů informací( opřeného o světové i národní statistiky a nejpádnější argumentaci proti konzumaci živočišných tkání ze zdravotního hlediska )- publikace dr. Tomáše Husáka. Přechází-li však i dr. T.Husák - podle mého opravdová kapacita - takovéto názory bez povšimnutí, musím být opatrnější v chápání jeho argumentů a pídit se více po zdrojích dat a jejich výběru. (Přestává to být jasné - obávám se že to nebude jen můj názor).

Za druhé: co je to za filosofie či hnutí, které několik dostatečně pádných argumentů proplétá tolika neověřenými fakty, které zarazí i školáka. Rovněž si myslím že se takto v duchu ptá více lidí.

Proto bych si přál, aby takové údaje používali diskutující uvážlivě a přesněji, s uvedením alespoň vlastního názoru, za jakých podmínek platí, aby se skutečná podstata nezakrývala.

Opravdu mi je milejší názor mladého člověka který uvede bez dalších krkolomných úvah, že je vegetariánem proto, že poprvé v životě měl možnost se svobodně rozhodnout o významné stránce svého života, než statistika, který v životě nechoval králíky a na jeho závěrech je to znát.
Hodně štěstí, Břéťa Náhlovský

Vas clanek me hodne zaujal!Z vlaste ten o testech na zviratech.Netusila jsem,ze je to tak hrozne,dohnalo me to k slzam!Strasne rada bych pro to neco udelala!Jak bych mohla pomoct?Krome toho,ze okamzite prestanu kupovat vyrobky testovane na zviratech!
Aneta Smidlova

Chtěla bych se zeptat, zdali kosmetické přípravky "dermatologicky testované" byly testované na zvířatech?
Alena

Právě jsem si přečetla vaše články a jde mi z toho mráz po zádech. Jsem vegetariánkou teprve krátce. Ráda bych se dozvěděla, která kosmetika je a která není testovaná na zvířatech.
S pozdravem Denisa

Ahoj. Rada bych přestala používat kosmetiku testovanou na zvířatech.
Chtěla bych podrobny seznam kosmetickych firem,jejichž výrobky se u nás prodávají, které nejsou testované.A dá se spolehnout na značku s přeškrtnutym králíkem, nebo na nápis, že výrobek neni testován ?
Dík za odpoved. Marky
... brzy přineseme článek na titul

Právě jsem dočetla Váš článek o testování na zvířatech a o praktikantce na jatkách.Moje zděšení mne dojalo k slzám. Ale donutilo mě přemýšlet a uvědomit si.A k tomu jsem byla donucená jen díky Vašemu billboardu.Ráda bych se zapojila do boje proti testování,ale mám pořád pocit,že jsem příšerně bezmocná.Že tomu nemůžu nijak zabránit.Stejně jako nemůžu lidem zakázat jíst maso,mnoho bych jich ani nemohla přesvědčit...A tenhle pocit bezmocnosti je v mnoha lidech,kteří by velmi rádi pomohli a NĚCO by dělali.Ano,mohou začít u sebe.Ale kvůli mě a pár dalším nezabijí o jediné prase denně míň.Takže,co můžu dělat?Jak proti zacházení se zvířaty na jatkách,tak proti lidem,kteří nevydrží den bez masa a nakonec proti testování?
Veronika Kokešová
...určitě i my zde brzy najdeme formu, jak budete moci pomáhat, jinak jsou už nyní různé nadace a spolky doma i v zahraničí ( viz. web.linky)

Nevím jestli jsem dával v biologii pro šestý ročník dobrý pozor, ale mám takový pocit, že rostliny a houby jsou také živé organismy. Mělo-li by zelí volbu shnít či být sněden, jak by rozhodlo? A houby?
I já se obejdu bez velkokapacitních vepřínů, slepičáren atd., s pokusy na zvířatech pro kosmetický průmysl nesouhlasím vůbec a chování zvěře v kotcích pro kožešinu bych přísně trestal, ale tyto demagogické bilboardy si říkají o demagogické odpovědi a dle mého názoru ničemu nepřispějí.
David Otáhal

Uviděla jsem Vaše stránky a brečím. Je to hrůza, čeho je člověk schopen a jak může brát tak velký dar, kterým je život jako věc. Jsem vegetariánkou, a to z důvodu, že si již nedovedu představit, že by někdo zemřel, abych já ukojila moje choutky.Je tolik druhů jídla, které nejsou vyrobeny ze zvířat. Samozřejmě i oblečení a ostatní vybírám z materiálů, které nejsou ze zvířat. JEn s kosmetikou je to problém. Je velice málo výrobků, které nebyly testovány na zvířatech. je to hrůza. Co mě zaráží je, že ve zprávách mluví o vraždě člověka 2 hodiny. Svět tím určitě neutrpí, že je nás o něco míň. Ale zvířata nemají žádnou volbu. Od narození jsou odsouzena na smrt. Ale kdo to nařídil? Z jakého důvodu mají být potrestána, když člověk má tolik možností? Nemohu už psát pro mé slzy. Zvíře nikomu neubližuje. Člověk ubližuje pořád a nikdy za to nebude potrestán. Lidé, uvědomte si, že zvířata tu byla dávno před námi a planeta patří jim. My jsme jen paraziti a škůdci. Dokážeme jen ničit a dělat bolest. Toho zvířata nejsou schopni. Ublíží a zabijí jen z nutnosti. Ale že by z legrace někoho napadly a usmrtili to se ještě nestalo.
Lidé, máte volbu, zvolte si projednou tu správnou a neubližujte druhým. Jestli už chcete zabít, zabijte člověka, svět o nic nepřijde. Naopak, pomůžete všem. Když spravedlnost, tak pro všechny. pro zvířata zvlášť, milují Vás a nic po Vás nechtějí. Chtějí jen za kažkou cenu žít.
kristýna

Nemám volbu maso jim, lidi jsou všežravci k jejich životu maso od pradávna patří.To byste potom mohli ucit zvířata která jsou dravá být vegetariány.Asi by se jim to moc nezamlouvalo.
Pracovnice jatek

Už mě ty bilboardy pěkně serou. Když jedu ráno do práce a potkám na rohu
tři vedle sebe a podívám se na to, tak se mě chce blít. Každej když to uvidí si řekne, že je to hrozný, ale až dojde do práce, tak si vytáhne rohlík se sálámem. Proto jsem zásadně proti dalšímu rozšiřování těchto ohav po městech a jsem pro aby byly odstraněny na náklady organizátorů této nesmyslné akce. Ještě bych chtěl dodat, že náklady vynaložené na tuto akci mohly být vynaloženy mnohem efektivněji. Tohle nebude mít žádný.....
MÁME VOLBU JÍST MASO
MÁME VOLBU PŘEŽÍT
odpůrce

Zdravim,
ac to k memu prijmeni moc nesedi :)) jsem uz tri roky lakto-ovo-vegetarian a nesmirme me tahle kampan potesila. je fajn ze nekdo vyhradi nemale prostredky na snize utrpeni zvirat a zmeny mysleni lidi. Jen do toho, fandim vam.
Jan Masojídek

Reknu Vám k otmu jen jedno!!!!!Není nad maso. Jak po stránce vitamínové tak po stránce chuťové a proto už nevylepujte tyto nesmyslné plakaty!!!!!!! Nechte to na každém z nás.
Ale musim uznat,že rozdíl je jíst maso a trápit nevinná zvířata!!!!!!!!!S tím s Vámi souhlasím!!!!!
Richard

Fotografie v galerii pravdy jsou skutečně hrozné, ale... Nemyslíte, že třeba opička, kočka, pes... s vegetariánstvím v našich zeměpisných šířkách vůbec nesouvisejí?!
A nemyslíte si, že tomu, že lidé kvůli nasycení svých žaludků zabíjejí zvířata, která bez skrupulí pasují na ménecennější tvory (kterými ale jsou, že), asi zamezit nejde?
Jak by se podle vás, kdo jste vegetariány jen proto, že si myslíte, že tím zvířatům pomůžete (to nemyslím na Vás, pane Vachlere, ale tací lidé jsou, a je jich dost), dalo tomuhle "vyhlazování" zabránit?
Máte nějaký konkrétnější nápad, než ten, že nebudete jíst maso?
Já maso jíst nemusím, ale to z toho důvodu, že mi nechutná. Pokud je někdo vegetarián z tohoto důvodu (nebo ze zdravotních), je to normální. Pokud si ovšem skutečně myslí, že tím nějak obrodí svět, a kvůli tomu, že bude např. protestovat apod., se maso stáhne z pultů hypermarketů, mýlí se. A zavání to pozérstvím.
Veronika

Vždycky sem si říkal: "jo, kdybych měl spoustu peněz, udělal bych tohle a tamhleto, měl bych úžasnou moc udělat něco pozitivního." Protože v kdo má peníze, má moc měnit svět. Jenže já tolik peněz nikdy nevydělám, nemám na to žaludek. A lidi co je vydělávaj? Leda semtam přispět na charitu a taxe zviditelnit. JAK JSEM RÁD ŽE JSEM SE SPLETL!
Kravička říká: "Bů! Díky!"
Prasátko říká: "Kvííík! Dííííík!"
Slepička říká: "Kokokodík!"
Rybička říká: "!" (ale vesele mává ploutví :)
A já: "Díky, vážně moc díky."
Myky :------)

Chci říct jen to že je strašné jaká zvěrstva povoluje čínská vláda na ubohých bernardýnech.
Patrik Taufar

MILUJI ZVIRATKA A DRZIM PALCE NA TO ABY VYSLA.JA OSOBNE JSEM TAKY VEGETARIAN.DELA MI TO DOBRE.
SATAN



Dotazy a připomínky zasílejte na: redakce@zvirevtisni.cz. Obsah stránek serveru www.zvirevtisni.cz není chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu serveru v jakékoli podobě je vřele doporučeno a je zákonné. Materiály zde publikované jsou (pokud není uvedeno jinak) vlastní texty redakce.



ÚVOD
VIP VEGETARIÁNI
MÉDIA CENTRUM
GALERIE PRAVDY
DISKUSE
WEB LINKY
KONTAKT
ČLÁNKY
PROVOZOVNY A ZAŘÍZENÍ
Jak odpovídat na otázky?
Napsali jste nám
Reakce 2001 - 2003
    Reakce 8. 7. 2001
    Reakce 9. 7. 2001
    Reakce 10. 7. 2001
    Reakce 12. 7. 2001
    Reakce 14. 7. 2001
    Reakce 16.7. 2001
    Reakce 23.7.2001
    Reakce 30.7.2001
    Reakce 6.8.2001
    Reakce 13.8.2001
    Reakce 20.8.2001
    Reakce 27.8.2001
    Reakce 3.9.2001
    Reakce 17.9.2001
    Reakce 1.10.2001
    Reakce 20.11.2001
    Reakce 23.11.2001
    Reakce 3.12.2001
    Reakce 16.1.2002
    Reakce 24.1. 2002
    Reakce 6.2.2002
    Reakce 7.2.2002
    Reakce 11.4. 2002
    Reakce 4.4.2003
    Reakce 5. 4.2003
Stanovisko dietologů